Fingo

Col·laboració interdisciplinària per millorar les competències financeres dels estudiants mitjançant l’ús de jocs 

2020 – 1 – LU – KA204 – 0632239

DESCRIPCIÓ

Les últimes estadístiques sobre els coneixements financers dels joves mostren clarament la necessitat de conscienciar sobre els problemes de les finances personals en el món. L’enquesta més recent (2018) realitzada pel Programa per a l’Avaluació Internacional d’Alumnes (PISA) de l’OCDE va analitzar els coneixements financers dels estudiants de 15 anys.

A la vista d’aquestes qüestions, els socis del consorci van observar la necessitat d’una educació financera transversal i interdisciplinària, fent servir la gamificació i la metodologia de simulació del món real, especialment per a persones amb problemes d’audició i altres estudiants discapacitats pels quals és necessària la pedagogia especial i els qui estan afectats per l’exclusió social, la discriminació i els baixos ingressos. Les 7 organitzacions han trobat en aquest projecte de cooperació la possibilitat d’augmentar el nivell de coneixements financers de professors i alumnes i proporcionar un pla d’estudis unificat, materials de formació i ajudes pedagògiques basades en mètodes d’ensenyança adequats i atractius per evitar l’exclusió social dels alumnes amb necessitats especials.

OBJECTIUS

  • Sensibilitzar sobre els beneficis dels coneixements i habilitats financeres i dotar a més de 12.000 estudiants d’escoles amb necessitats especials i mixtes de coneixements útils, habilitats, compromís i empoderament.
  • Sensibilitzar, augmentar les competències i dotar a 10.000 professores i educadors d’escoles especials i mixtes de mètodes creatius, eficaces i basats en el joc per ensenyar educació financera.

RESULTATS DEL PROJECTE

  • “Coneixements financers mitjançant jocs” – Desenvolupament del pla d’estudis per alumnes amb necessitats especials.
  • “Coneixements financers mitjançant jocs” per alumnes amb necessitats especials – elaboració i experimentació de materials de formació.
  • Recopilació de bones pràctiques i històries d’èxit en la gestió financera personal per estudiants amb necessitats especials.
  • “Sóc una persona amb èxit financer”: directrius per tallers d’habilitats financeres i empresarials i exposició basada en tècniques de simulació de casos reals per alumnes amb necessitats especials.

GRUPS DESTINATARIS

  • Professors i alumnes d’educació normal i especial (amb edats entra 14 – 19) amb especial atenció a grups d’alumnes discapacitats o desfavorits o a aquells en risc d’exclusió social.

SOCIS

    • Liceul Tehnologic Special Vasile Pavelcu, Romania, www.vpavelcu.ro
    • Telsiu kurciuju ir neprigirdinciuju draugija, Lithuania, ww.facebook.com/Telsiu-kurciuju-irneprigirdinciuju-draugija-177577809709294/
    • Fondazione Istituto dei Sordi di Torino ONLUS, Italy, www.istitutosorditorino.org
    • Asociatia Demetrius, Romania, www.demetrius.ro
    • Domspain SLU, Spain, www.domspain.eu
    • Konya il Milli Egitim Mudurlugu, Turkey, http://konya.meb.gov.tr
    • C.I.P. Citizens In Power, Cyprus, www.citizensinpower.org

PÀGINA WEB

https://fingo-financial-literacy.blogspot.com/

XARXES SOCIALS

https://www.facebook.com/FingoProjectEU

https://www.instagram.com/fingoprojecteu/