Fight The Fright

Afrontar el miedo a hablar en público

2020-1 -LU01-KA204-063239

Descripció del projecte

Segons l’Adult Education Survey hi ha diverses barreres identificades en l’educació, però una de les que crida més l’atenció és que el 80% dels adults que no ha seguit en estudiant o formant-se, no expressa gens d’interès a formar part d’activitats d’aprenentatge organitzades. També es ressalta la por de parlar en públic com una altra gran limitació.

Tot i que l’anglès és l’idioma estranger més important en tots els països dels socis, més del 60% dels adults asseguren que no se senten còmodes parlant-lo, sent això un gran desavantatge, ja que les comunicacions en aquest idioma, ja siguin entrevistes de feina, conferències per via telefònica, reunions, presentacions de productes o tallers, són freqüents i de gran importància pel sector laboral actual.

Cal destacar que més del 75% de la població mundial no se sent còmode exposant-se a parlar davant d’altres persones. La situació empitjora al parlar en públic en un idioma estranger, a causa de la poca familiaritat i la falta d’experiència parlant-lo.

S’ha demostrat que les activitats teatrals són de gran ajuda en el marc educatiu, i hi ha moltes raons
donant suport al seu desplegament a la classe d’idiomes. La funció més important associada amb el teatre és fomentar les habilitats de la parla i superar la por escènica.

El projecte “Fight the Fright proposa un apropament innovador que utilitza disciplines artístiques d’actuació i narració, per a construir un paquet de recursos educatius d’aprenentatge amb competències transversals claus en els adults. En el context pedagògic, la narració i l’actuació es consideren tècniques apropiades en l’aprenentatge d’una llengua i a l’hora superar els obstacles de parlar en públic.

Resultats del projecte

  • Un pla d’estudi per al desenvolupament d’habilitats per parlar en públic en un idioma estranger, utilitzant tècniques d’actuació.
  • Una guia pels professionals de l’educació d’adults sobre l’ús de tècniques d’actuació en l’ensenyament i l’aprenentatge.
  • Una plataforma online per a desenvolupar habilitats per parlar en públic

Socios

Dante (Coordinador) – https://dante-ri.hr/en/naslovnica-english/ – Croàcia

Fundacja Pro Scientia Publica – http://proscientiapublica.pl/?page_id=92&lang=en – Polònia

Dom Spain – www.domspain.es – Espanya

Storytellme – http://storytellme.eu/en/home/ – Portugal

Institute of Entrepreneurship Development – https://ied.eu – Greece